من و ما

یسری یاد داشت شخصی،

من و ما

یسری یاد داشت شخصی، نظرتون چیه؟

►►► بسم رب الحسین ◄◄◄
کمی ز بویه حسین بن عشق آورده / خبر ز کوی حسین بن عشق آورده
صلاح مملکت خویش، عاشقان دانند / که رو به سویه حسین بن عشق آورده

بنده این وبلاگ و ایجاد کردم، تا یسری مطالب خاص یا مطالبی که جدید یاد میگیرم و تجربه میکنم اینجا بذارم. شاید برای بقیه هم مفید باشه

►►► اللهم عجل الولیک الفرج ◄◄◄

طبقه بندی موضوعی
♣ آرشیـــــو ♣
آخرین نظرات
  • ۷ شهریور ۹۴، ۱۲:۳۳ - منتظر المهدی
    مذهبی
نویسنده

یک وبلاگ بهینه

چهارشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱ ب.ظ

بهینه سازی وب

بعد از چندماه، امروز داشتم به وبلاگ ها سر میزدم و مطلبشون و میخوندم، که متوجه شدم برخی از وبلاگ ها یسری نکاتی و برای بهینه سازی وبلاگشون رعایت نکردن، این سبب شد چندتا نکته مهم راحع به بهینه سازی وبلاگ بنویسم

 

اول از همه منظور از بهینه سازی، هم بهینه سازی برای موتورهای جستجو هست هم بهینه سازی بر اساس سلیقه ها و نیاز های کاربران.

 

بذارید قبل از شروع چندتا اصطلاح رو معرفی کنم، البته میدونم که شما به این اصطلاحات آگاهی دارید ولی هنوز برخی هستن که نمیدونن

 

alt(متن جایگزین تصاویر) : گاهی اوقات دیدید که وقتی سایتی رو باز میکنید بعضی از تصاویر اون سایت نمایش داده نمیشه، درسته؟(بله دیدیم yes) آفرین خب این alt یه متنیه که وقتی عکسای وبلاگتون برای بعضی ها نشون داده نشد بجای اون عکس این متن رو نشون میده، که نتنها کاربرا متوجه میشن که عکس در مورد چیه بلکه موتور های جستجو هم این عکس رو بهتر ثبت میکنن. 

url : ساده مختصر، همون آدرس صفحه ی وبلاگ شماست.

 

url

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

page rank : موتورهای جستجور از جمله گوگل، به همه ی وبسایت ها و وبلاگ هایی که در خودش ثبت کرده رتبه میده که بهش میگن PAGE RANK. تا حالا دقت کردید بعضی از وب سایت ها همیشه موقعی که جستجو میکنید تو گوگل همیشه اولین پیشنهاد های گوگله؟ میدونید چرا؟ دقیقا به خاطر اینکه اون سایت از نظر گوگل از اهمیت بالایی برخورداره. شما باید سعیت و کنی که رتبت تویه موتورهای جستجو از جمله گوگل بره بالا تا وقتی کسی مطلبی و سرچ کرد اول سایت یا وبلاگ شما رو نشون بده. این موضوع از اهمیت بسیار بسیار بالایی برخورداره، چون خیل کثیری از کاربرا از این موتورهای جستجو استفاده میکنن پس اینکار باعث میشه کاربرای زیادی به وبلاگ شما سر بزنن. که راهکارهایی داره که در ادامه به برخیش اشاره میکنم.

 

Keywords(کلمه کلیدی) : خب تو پرانتز بگم (کلا این کلمه کلیدی برای موتورهای جستجو بدرد می خوره، همین) همینطور که از نامش معلومه یسری کلمه های مهم و کلیدی هستن که شما باید برای مطلبی که وارد وبلاگتون کردید انتخاب کنید. موتورهای جستجو از این کلمات برای فهمیدن و  شناختن اون مطلب شما استفاده میکنن و این باز هم به بهینه سازی وبلاگتون برای موتورهای جستجو کمک میکنه. مراقب باشید کلماتی که انتخاب میکنید مربوط به همون مطلبتون باشه و ترجیحا از تو متن و عنوان مطلبتون انتخاب کنید.

در گوشی این و بگما، دیگه الان موتورهای جستجویی مثل گوگل از این روش استفاده نمیکنن، خودشون همه ی مطلبای وبلاگتون و در نظر میگرن و کاملا هوشمندانه عمل میکنن، چون الگوریتم گوگل دائما در حال تغییره. ولی باز هم برخی از موتورهای جستجو هستن که از Keywordsها استفاده کنند.

 

میدونید چیه؟sad یکم خسته شدم امروز روز سختی پشت سر گذاشتم، بقیه ی مطلب و آخرشب یا فردا کامل میکنم. ان شاالله

دوستون دارم wink

 

خب ادامه ی مطلب :

 

محتوا، پادشاه وبلاگ شماست

هنگامی که در مورد بهینه سازی وبلاگ برای موتورهای جستجو(مثل گوگل) صحبت میکنیم، کیفیت پست ها و مطالب شما مهمترین و موثر ترین عامل است، البته شاید از صد نفر دو نفر هم باشن که با من مخالف باشن، ولی وقتی به موفقیت وبلاگ ها در موتورهای جستجو نگاه میکنیم متوجه میشیم که محتوا اولین عامله برای بهینه سازی.

 

وقتی که شما مطلبی درون وبلاگتون میذارید، اگر خواننده از اون مطلب شما خوشش بیاد، برای دوستش ایمیل میکنه یا برای دیگران میفرسته یا حتی اگه خودش سایت هم داشته باشه لینک مطلب شما رو درون سایت خودش قرار میده، که همین عمل باعث میشه از طرف اون سایت کاربرای زیادی سمت شما بیاد، پس محتوای وبلاگتون اهمیت بسیار زیادی داره.

 

نکاتی راجع به محتوا :

 پیش‌بینی کنید که کاربران احتمالاً چه چیزی را جستجو خواهند کرد

هر وقت برای وبلاگ تان مطلب می نویسید، به این نکته هم فکر کنید که مردم برای یافتن اطلاعاتی از جنس مطلب شما، احتمالاً چه کلماتی را جستجو می کنند! انقدرا هم سخت نیست، فقط کافیه به صورت فکر شده و آگاهانه این کلمات و در محتوای مطلبتون قرار بدید، فقط مراقب باشید افراط نکنید، که زیاده روی در این کار باعث کاهش کیفیت مطلبتون شده و همین طور ممکنه گوگل این کار شما رو به عنوان سوء استفاده تلقی کنه.

 

اگر می خواهید در موقع جستجو، شما جزو اولین سایت هایی باشید که گوگل میاره، پس از این روش استفاده کنید. و این کلمات و عبارات رو درون متن خود قرار بدید و همین طور در alt(متن جایگزین) تصاویرتون که این هم خیلی مهم و تاثیر گذاره.

 

خلاصه و مفید:

سعی کنید هیچ عکسی نداشته باشید که متن جایگزینی(alt) براش ننوشته باشید و هیچ مطلب یا پستی نداشته باشید که کلمات کلیدی یا همون برچسب نداشته باشه باز هم تاکید کنم کلماتی را انتخاب کنید که پیش بینی میکنید کاربر اون ها رو جستجو میکنه، هم این کلمات را تو بخش برچسب ها(یا کلمات کلیدی) قرار بدید و هم داخل مطلبتون.

 

تیتر مطلب، بسیار بسیار بسیار مهم

هنگام انتخاب تیتر برای مطلبتون حتما چند نکته رو به خاطر داشته باشید، چون گوگل برای تیتر مطالب شما اهمیت خاصی قائله، پس باید سعی کنید چیزی که میخواد و برآورده سازید(البته چیزی که گوگل میخواد نه، چیزی که کاربران می خوان، ولی چون گوگل هم بر اساس سلیقه های کاربران درست شده به خاطر همون اگه خواسته های گوگل و برآورده کنیم انگار خواسته های کاربران و برآورده کردیم)

  • باید و  باید کدهای وبلاگتون (قالب وبلاگتون) بگونه ای باشه که تیتر مطالبتون رو بر روی عنوان صفحتون (منظور تگ title) حتما و حتما نشون بده، چون چیزی که گوگل و بقیه ی موتورهای جستجو به کاربر موقع نشون دادن نتایج جستجو میارن، دقیقا عنوان صفحه هاست. حتما دقت کنید متوجه میشید

مانند تصویر زیر : 

seo

  • هیچ گاه از نام وبلاگتون برای kewordها (کلمات کلیدی) استفاده نکنید، این کار اهمیت مطلب و حتی وبلاگتون و میاره پایین. هیچ وقت سعی نکنید سر موتورهای جستجو از جمله گوگل رو گول بزنید، چون بسیار هوشمندانه عمل میکنند.
  • یادتون باشه کلماتی که در اول تیترهاتون استفاده میکنید باز هم موتورهای جستجو اهمیت بیشتری بهشون میدن، و به همین ترتیب کلمات پایانی تیترتون میزان اهمیتش کمتر میشه.
  • سعی کنید تیتری که انتخاب میکنید طولانی نباشه
  • بهتره کلماتی کلیدی که در متنتون انتخاب کردید در عنوانتون هم قرار بدید.

هوای خواننده های خودتون و داشته باشید

 

وقتی کاربری مطالب شما رو مطالعه میکنه، وقتی که از مطالبتون راضی باشه، این مطلب و برای دوستانش ارسال میکنه یا از طریق وبلاگ خودش به شما لینک میده یا صفحه ی شما رو توی بوکمارک خودش ذخیره میکنه. همین باعث میشه که کاربرانی که از وبلاگتون بازدید میکنن زیاد بشن. پس هوای خواننده های وبلاگتون رو داشته باشید. به نظرهاشون احترام بذارید، حدالمقدور خیلی زود پاسخ نظرات یا سوالاتشون و بدید.

 

 

دو نکته دیگه راجع به بهینه سازی بگم بعد بریم سراغ ظاهر وبلاگ

نکته اول :

بروز رسانیه منظمی داشته باشید

هر چه زود به زود مطالبتون را بروز کنید و مطالب جدید بذارید، تعداد دفعاتی که موتورهای جستجو خزنده هاش رو به سمت وبلاگ شما میفرسته تا مطلبتون رو در گوگل ثبت کنه بیشتر میشه، این یعنی مطالبی که شما میذارید به جایه اینکه بعد از یک هفته یا یک ماه در گوگل ثبت بشن، در عرض چند ساعت این کار انجام میشه، خب مسلما خیلی خوبه yes . ولی (surprise یادتون باشه انتشار مطالب در فاصله های منظم بسیار بسیار بهتر است از اینکه یدفعه یه عالم مطلب وارد کنید ولی تا چند روز بعدش هیچی وارد نکنید. اگه هفته ای پنج تا مطلب وارد میکنید ولی هر هفته به طور منظم ابن کار را انجام میدید بهتر از اینکه در عرض یک هفته صد تا مطلب وارد کنید ولی در هفته ی بعدش هیچی وارد نکنید.

نکته دوم :

حوزه فعالیتتان را مشخص کنید

وبلاگی که صد تا مطلب در یک حوزه ی مشخص داشته باشد، در رتبه های بالاتری در گوگل قرار میگیره تا وبلاگی که هزار تا مطلب وارد کرده در دویستا حوزه مختلف.

 

سخت نبود مگه نه؟(بله نبود wink) خب منم همین تصور و داشتم خداروشکر، الان شما با مبانیه بهینه سازیه صفحات وبلاگ یا همون SEO (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، بخونید سِئو ) آشنا شدید، تبریـــــــــــــــــــــــــــــک.

خسته نباشیدlaugh، یکم بریم استراحت کنیم، تا قسمت بعدیش هم خدمتتون عرض کنم، این قسمت دیگه به سئو ربط چندانی نداره، بیشتر برای کاربر پسندتر بودنه وبلاگتونه

 

گل، تقدیم به شما

 


یک وبلاگ بهینه قسمت دوم

 

انتشار با ذکر منبع بلا مانع است : http://we-my.blog.ir/post/4

نظرات  (۱)

به هر میزان که زندگی با انسان میانه، سخت و بی ملاحظه برخورد کند، انسان این نیک بختی را دارد که مجبور نیست مدام زندگی را با اندیشیدن سپری کند.
پاسخ:
همینطوره
اندیشیدن نتنها مقوله ی بدی نیست، بلکه میتونه انسان و از فرش به عرش برسونه به شرطی که کنار اندیشیدن درست، عمل هم باشه. ولی خب تا زمانی که زندگی و تنها با اندیشیدن سپری کنه روزگار سخت و بی ملاحظه هم میشود

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">