من و ما

یسری یاد داشت شخصی،

من و ما

یسری یاد داشت شخصی، نظرتون چیه؟

►►► بسم رب الحسین ◄◄◄
کمی ز بویه حسین بن عشق آورده / خبر ز کوی حسین بن عشق آورده
صلاح مملکت خویش، عاشقان دانند / که رو به سویه حسین بن عشق آورده

بنده این وبلاگ و ایجاد کردم، تا یسری مطالب خاص یا مطالبی که جدید یاد میگیرم و تجربه میکنم اینجا بذارم. شاید برای بقیه هم مفید باشه

►►► اللهم عجل الولیک الفرج ◄◄◄

طبقه بندی موضوعی
♣ آرشیـــــو ♣
آخرین نظرات
  • ۷ شهریور ۹۴، ۱۲:۳۳ - منتظر المهدی
    مذهبی
نویسنده

ولادت امام رضا(ع)

چهارشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۳۶ ب.ظ

امام رضا

هوای دولت مشرق سفیـــــــر باران شد    و چترهای دل ما سریــــــــــر باران شد

کویر سر به هوای به آسمان محتاج      دچار مرحمت سر به زیر باران شـــــــد

   قنات مرده ما را دوباره احیــــــــــــا کرد    و دشت های ترک خورده سیر باران شد

   و چشم ها همه در امتداد او خیســـــــــــــند    شگفت بدرقه ای در مسیر باران شد

چه رنگ ها که به هم دست بیعت آوردند       کمانی از برکات غدیر باران شد

ترانه های بهاری دل مرا برده است              صدای سوت قطاری دل مرا برده است

ترانه های بهاریی

مسافرم به دیاری ببند بار مرا                 به عزم دیدن یاری......... ببند بار مرا

سفر شروع فراق است، باخبر هستم            اگرچه دوست نداری ...... ببند بار مرا

بیان قصه دراز است اندکی بنشین              بگویمت به چه کاری...... ببند بار مرا

مرا هوای گلی در سر است می بینی          برای منصب خالی........... ببند بار مرا

بین درون دلم شوق و بیقراری را                به قصد کسب قراری ....... ببند بار مرا

تمام راه من و جاده حرف ها زده ایم               غریب گرچه ولی سربه آشنا زده ایم

من و جاده

پس از السلام جواب سلام لازم نیست     برای زخمی راه التیام لازم نیست

رسیدنم به تو واجب ترین نیازم بود             وگرنه باقی درخواست هام لازم نیست

برای حاجی احرام بسته حرمت               دگر زیارت بیت الاحرام لازم نیست

کبوترانه هوای تو را به پر دارم                  برای کفتر جلدت که دام لازم نیست

اگرچه زشت و سیاهم ولی مگر آقا               دراین عمارت شاهی غلام لازم نیست؟!

اگرچه ساکن اینجام خانه ام آنجاست            کبوتری شده ام کاشیانه ام آنجاست

کبوتر حرم

چه بارگاه قشنگی چه مرقدی داری               عجب مناره وصحن و چه گنبدی داری

که گفته است غریبی میان ما وقتی             همیشه دور و برت رفت وآمدی داری

به آبروی تو شرمنده آبرومند است              رئوف هستی والطاف بی حدی داری

میان این همه خوبان که دورتان هستند        خودم که معترفم نوکر بدی داری

کشید دست مرا ثامن الحجج رفتم                فقیر بودم ومشهد بجای حج رفتم

ثامن الحجج

سپاس آنکه به دنیا اباالجوادم داد              سپس گداشدن خانه زاد یادم داد

ورودم از در باب الجواد واسطه ای ست           همیشه کم طلبیدم خودش زیادم داد

به من چه شاعرم اصلا خودش که می دانست    نه دعبلم نه فرزدق نه با سوادم داد

جهان سراغ ندارد رئوف تر ازاو                   هنوز کاسه دستم نشان نداده ام داد

در آسمان همه بر نوکریش مفتخرند          فدای آنکه چنین حسن اعتقادم داد

و عاشقانه ضریحی پر از غزل دارد                ضریح نیست که کندویی از عسل دارد

امام رضا

 

نظرات  (۲)

ماروهم بطلب:///
پاسخ:
ان شاالله
  • منتظر المهدی
  • یارضاجان مدد
    پاسخ:
    صل الله علیک یا علی بن موسی رضا(ع)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی